Yeni Zelanda’daki Auckland Üniversitesi’nden bilimadamlarının  geliştirdiği 3 boyutlu "Sparx" adlı oyunda, gençlerin kendilerine benzeyen  karakterler seçerek depresyonun belirtilerini ve rahatlama yollarını keşfetmeleri  amaçlanıyor.
Yedi aşamalı oyunda oyuncunun "Karanlık" adı verilen ve olumsuz  düşünceleri temsil eden küçük sinekleri öldürmesi, "Volkan" bölümünde  ejderhaların sorularına cevap vererek öfke gibi yoğun duyguları kontrol etmeyi  öğrenmesi, son olarak da keyifsizliğini tanımlaması ve dışarıdan ne zaman yardım  alacağını öğrenmesi hedefleniyor.
 
Bilimadamları ortalama 15 yaşındaki 168 gencin katılımıyla oyunun  etkinliğini test etti.
 
Gençler iki eşit gruba ayrıldı. İlk gruptakiler 4-7 hafta oyunu oynadı.  Diğer gruptakiler ise 5 kez psikologla görüştü. Üç ayın sonunda oyunu  oynayanların yüzde 44’ü depresyondan tamamen kurtuldu.
Milanobet Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 20px; "> 
Araştırma sonuçları İngiliz Tıp Dergisi’nde yayımlandı.
Editör: TE Bilişim